Servei al Consum
El Servei al Consum és un servei d’assessorament a la ciutadania en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries. Des del servei vetllem per informar i comunicar als consumidors i usuaris per tal que puguin exercir els seus drets i deures.
Adreça
Passeig de Salvador Dalí, 8
Telèfon
93 721 68 00
Correu electrònic
consum@santquirzevalles.com
Pàgina Web
www.santquirzevalles.cat
Horaris
De dilluns a divendres de 9h a14h amb cita prèvia enviant un correu a consum@santquirzevalles.cat i atenció telemàticaFuncions i competències
Treballem per informar, orientar i ajudar els consumidors i usuaris per a l’adequat exercici dels seus drets.Oferim una atenció oberta amb cita prèvia o sense per informar i orientar els consumidors i usuaris de béns i serveis. Respectem sempre el seu anonimat i els donem la informació adequada per promoure la seva autodefensa.
Recollim les peticions dels consumidors, identificant la problemàtica i classificant-les en diferents tipologies d’expedients que poden ser: denúncia, queixa o reclamació i sol·licitud d’informació o consulta. Un cop valorem la solució que considerem més adequada, iniciem els tràmits corresponents per resoldre-ho, tot col·laborant transversalment amb altres unitats, àrees, administracions i/o institucions que també intervinguin en la protecció, la seguretat i els legítims interessos de les persones consumidores i usuàries.
Recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies de les persones consumidores.
Anàlisi dels fets que són motiu de denúncia i controls de compliment de la normativa de protecció de les persones consumidores.
Foment de l’arbitratge i de la mediació com a mitjà de resolució dels conflictes de consum.
Formació i informació en consum per a les persones consumidores, entitats, escoles, comerços i empreses.
Col·laboració amb les associacions de persones consumidores i amb aquelles entitats relacionades amb consum (Agència Catalana de Consum, Diputació de Barcelona,...).