22/10/2020

L’escriptora santquirzenca Mònica Mendoza, entre els top 100 Speakers Spain

Entrevista a l'autora de "Las 12 únicas maneras de captar clientes", que arriba a la seva desena edició

La santquirzenca Mònica Mendoza es troba en el llibre dels top 100 Speakers Spain.  L’experta, que és considerada una de les cent conferenciants més rellevants de l’estat espanyol per la consultora Thinking Heads, ha ideat un paquet d’eines psicològiques per fer que els emprenedors puguin sobreviure en el mercat i captar noves aliances en temps de pandèmia. L’escriptora compta amb tres llibres publicats per Grupo Planeta. El primer d’aquests va per la 10a edició. El segon, ha arribat ja a la cinquena edició.

D’on sorgeix la iniciativa d’escriure llibres orientats a les persones emprenedores?
De la meva pròpia experiència aprenent i dirigint la meva empresa, així com de les formacions que feia a persones emprenedores a través de l’Ajuntament de Barcelona a Barcelona Activa.
Com descriuries les teves obres?
El meu primer llibre, “Lo que NO te cuentan los libros de ventas” parla de la psicologia de la influència. És un èxit de vendes. El segon llibre “Píldoras de Motivación para Comerciales y Emprendedores” és el primer manual d’autoajuda específic per aquest públic. I el darrer, “Las 12 únicas maneres de captar clientes” va dirigit a qualsevol persona que tingui una empresa o un projecte empresarial.
Hi ha una part important de Coaching als seus llibres.
Efectivament. Un dels serveis que donem a l’empresa és l’acompanyament a venedors. Els acompanyem a les visites i fem un estudi de les debilitats i fortaleses de cada un. A partir d’aquí li fem un “vestit a mida” amb una formació de molta més qualitat. Això es diu “Mentoring Comercial”. I sí, hi ha una part important de Coaching perquè aquesta disciplina dóna eines molt útils per millorar com a persona i com a professional.
Ha notat una demanda del sector donada la difícil situació que travessen les persones emprenedores?
Sí. Jo ajudo empresaris/es perquè venguin més i estem notant un augment de la demanda de formacions i consultories comercials que els ajudin a captar clients en els entorns actuals de la Covid-19, en què gran part dels clients ja no els reben i s’han de saber moure en entorns híbrids, és a dir, entorns on-line i off-line.
Quins consells bàsics dóna a les seves conferències?
Fa 30 anys a Espanya amb prou feines podíem distingir 4-5 marques de iogurts (Danone, Yoplait, Clase y Chamburcy). Ara hi ha una segmentació de milers. Hi ha més oferta que mai a tots els nivells. Aconsello que tinguin un producte/servei atractiu, amb valors diferencials que facin que els clients s’estimin més comprar-te a tu que no pas a un altre proveïdor, que estableixin una correcta estratègia comercial omnicanal fent servir els màxims canals de venda que podem fer servir, tenint en compte quin és el potencial client i on el podem trobar.


Els seus llibres:

Lo que NO te cuentan en los libros de ventas: 20 verdades que necesitas saber urgentemente para vender más (COLECCION ALIENTA)
Las 12 únicas maneras de captar clientes: Cómo atraer al nuevo y escurridizo cliente omnicanal (COLECCION ALIENTA)
Píldoras de motivación para comerciales y emprendedores: El primer manual de autoayuda para el éxito comercial (COLECCION ALIENTA)


 


Més informació

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto